miercuri, 30 iulie 2008

"Sunt, ca e mai multe"

Intru la ABC. In fata mea, un nene care cere una-alta, iar la sfarsit ii spune vanzatoarei:"Si de restul, dati-mi plicuri de cafea." "De care plicuri?" intreaba tanti. El raspunde: "De care sunt", apoi, dupa o secunda in care realizeaza ca ceva nu e ok, se corecteaza: "De care este". Nu ma lansez in comentarii, insa vreau sa spun ca, din cate imi aduc aminte, acum cativa ani, sa spunem vreo zece, dezacordurile de genul asta nu erau chiar atat de frecvente. Sau nu mai stiu eu... Oricum, se pare ca mediatizarea si-a facut efectul iar expresiile de genul asta s-au incetatenit si au acum drepturi depline, inlocuindu-le cu succes pe cele corecte. Nu eram de acord - nu sunt nici acum - cu greselile gramaticale facute in scris, insa le consider mai scuzabile decat cele din "viul grai". In ritmul asta, peste vreo inca doi-trei ani o sa mi se atraga mie atentia ca nu stiu sa vorbesc corect, iar asta va fi...aaa...neplacut. Pe de alta parte, mi se reproseaza deja multe alte chestii, asa ca una in plus nu cred ca ma va afecta iremediabil. Vom vedea.

Niciun comentariu: