miercuri, 7 aprilie 2010

Uite de ce

Am fost întrebat relativ recent de ce nu mai scriu nimic despre părerile mele (puţine şi neavizate, de altfel) în privinţa unor subiecte mai serioase, dă iegzemplu despre politică, ori economie, ori chestii din ăstea mai delicate. Păi să mă explic: repet, nu m-a pasionat aproape niciodată subiectul. Rarele mele postări pe temă au ca subiect aberaţii care chiar că nu m-au lăsat indiferent, dintre ele făcând parte la loc de cinste europarlamentarii noştri de top, EBA şi Becali.
Un alt motiv este că toate minunăţiile şi tâmpeniile ce au loc zilnic în fabuloasa noastră ţară sunt disecate instantaneu de sute de analişti în domeniul respectiv, amatori sau profesionişti.
Nu în ultimul rând, am impresia că opiniile mele, chiar şi pertinente şi profund documentate, nu şi-ar atinge ţinta. Ce vreau să spun: în ţara asta paradoxurile fie cresc "în volum", fie ca număr; poporul strigă revoltat că nu se luptă eficient împotriva corupţiei. Buuun, este arestat primarul din Vâlcea, iar vâlcenii îl fac cetăţean de onoare şi îi duc placheta, diploma, medalia sau ce naiba se dă în astfel de ocazii în arest. Este arestat primarul Craiovei, craiovenii încep proteste de stradă. Idem în Baia Mare, dacă nu mă înşel. Oameni buni, hotărâţi-vă odată! "Arestaţi-i pe corupţi, dar nu chiar pe ai noştri". WTF ?! În plus, mi se pare absolut normal şi logic ca un corupt să deţină o funcţie oarecare, funcţie care facilitează procesul de corupţie. Poate fi o vânzătoare sau un paznic de noapte un mare corupt? Aaa, mă scuzaţi, am spus "normal şi logic".
Ce alte subiecte mai vreţi? Dacă încep cu învăţământul, ar trebui să fac un blog separat. Grevele profesorilor se extind şi, fără a judeca dacă acestea sunt justificate sau nu, trebuie să amintesc victimele colaterale ale acestor greve. Corect, elevii. Acelaşi principiu şi cu medicii, victimele colaterale fiind bolnavii (sic!), majoritatea acestora pensionari (dublu sic!)
Exemplele pot continua.
Uite de aia prefer să scriu despre banalităţi din ăstea mai nepretenţioase: un film, o carte, subtitrări naşpa, chestii văzute/auzite în jurul meu şi aşa mai departe. Da, şi câteva articole mai elaborate, să fie mulţumită şi partea mea intelectuală din când în când.

Niciun comentariu: