duminică, 11 septembrie 2011

Excepţie

Am spus în câteva rânduri că ecranizările după romane mai mult sau mai puţin celebre nu sunt în majoritatea covârşitoare a cazurilor la înălţimea cărţilor respective. Există totuşi excepţii, iar ultima întâlnită este "Cititorul". În comparaţie cu filmul, cartea mi s-a părut scrisă pe fugă şi inconstant. Există scene aprofundate şi analizate pe toate părţile, urmate de scene care parcă sunt nişte notiţe scrise pe un post-it pentru a fi dezvoltate ulterior. E ca şi cum autorul - Bernhard Schlink - începe să scrie şi îşi aduce brusc aminte că trebuie să facă altceva, aşadar încheie abrupt.
Astea sunt impresiile după prima lectură. La recitirea cărţii, când o fi să se întâmple asta, sper să îmi amintesc de postarea asta şi să fac o comparaţie.
Până atunci, priviţi filmul şi lăsaţi cartea deoparte. Apropo, e şi al naibii de scurtă.

3 comentarii:

Maria spunea...

ok, o sa vad filmul.

fallen spunea...

@Maria, e ok, dar cartea ai citit-o? Nu de altceva, dar as vrea să aflu şi o a doua părere, nu am nici măcar eu dreptate întotdeauna :)

fallen spunea...

@Anunţuri Iaşi, îmi pare rău, dar nu practic link exchange-uri.