vineri, 2 mai 2008

Chestii la intamplare

Ati vazut reclama cu taranii care iau ore televizate de franceza? Mi-a placut, e ca un banc sec. Nu stiu ce parere au politistii, insa...
V-am mai spus de anunturi...aaa...ciudate, sa le spun asa. Dintre ultimele aparute, se remarca doua: intr-unul, o ghicitoare isi face reclama spunand ca ea este "cea mai sincera". Foarte tare, e clar acum ca restul spuneau doar tampenii. In al doilea anunt, se cauta "Tanara decorativa"! Din restul anuntului, am reusit sa deduc ca sensul este de "fizic placut". Probabil au vrut sa evite aceasta formulare, dar mai bine ar fi folosit-o.
Si mi-am adus aminte de una mai veche: o firma de sonorizare oferea "sonorizare delicata". Avantaj clar pentru sinestezici, ca ei percep sunetele sub forma de senzatii sau culori.
Si o durere mai veche, care se cronicizeaza. De data asta cu nume: voi, cei de la Jurnalul Bihorean, in loc sa va reveniti (vezi un articol anterior, in care va povesteam despre despartirea cuvintelor in silabe facuta pe criterii estetice), o faceti tot mai lata. Nu mai uitati litere, ci de-a dreptul cuvinte. Exemplu concret, sa nu ziceti ca vorbesc aiurea: in numarul de azi, 2 mai, pagina 2, apare urmatoarea propozitie: "Restrictiile care vizeaza muncitorii din cele opt state foste comuniste sunt inca şi de Danemarca, Franta si Belgia". Daca pentru voi are sens, va rog sa mi-l explicati si mie. Tot in acest numar, faceti greseala clasica de acum, si din pacate tot mai raspandita, si scrieti "un milion de membrii". De ce cu doi de i, voi stiti... De asemenea, am ocazia sa vad (pentru prima data) cuvantul "lacomoasa". Acum, sincer, poate o fi vreo varianta regionala pentru "lacoma", si eu nu am auzit-o, caz in care vina imi apartine. Pe de alta parte insa, nu ma astept sa gasesc regionalisme intr-un cotidian local, atata timp cat ele pot fi evitate. Exemplele ar putea continua, dar nu vreau sa fiu critic si sa caut (mai multe) noduri in papura. Ma astept doar la putin profesionalism, citesc si alte ziare unde apar mult mai putine greseli, cel putin pana acum. Considerati constructiva aceasta critica. Asta e intentia...

Niciun comentariu: