duminică, 28 septembrie 2008

Mix

S-a vorbit destul despre invadarea limbii romane cu termeni din engleza, si s-a trecut rapid la masuri urgente. De exemplu, la traducerea numelor - poreclei, in cazul de fata. Astfel, T-Dog a ajuns T-Caine. Au mai aparut si cuvinte hibride, ultimul pe care l-am vazut fiind "aerbag". Urmeaza, probabil, masini dotate cu punga de aer, ar fi pasul logic...
Destul cu astea, este oricum o boala cronica si incurabila. Sa trecem la...da, la bucuria resimtita cand s-a aflat ca de-acum celebrul accelerator s-a stricat, si pe moment nu vom simti efectele vreunei gauri negre, nici macar una mica, de forma. Nu am vrut sa scriu nimic despre asta la momentul respectiv, isteria era fenomen colectiv. Ca fapt divers, mentionez totusi ca in ziua fatidica in care incepea testul, am auzit un nene ingrijorat care ii spunea cuiva la telefon- vreunui membru al familiei - "sa vina acasa rapid daca simte ca ceva e in neregula", am citat aproximativ. Ok...
Ramanem putin pe domeniul asta spinos al stiintei si imi permit sa imi exprim mirarea, stupefactia, ingrijorarea, perplexitatea etc. la auzul vestii ca acum, in secolul 21, teoria evolutionista a lui Darwin provoaca - in tara, cel putin - reactii similare cu cele din perioada aparitiei teoriei. Trecand peste faptul ca nivelul de toleranta - de cel de cultura nici nu vreau sa ma leg - este mult mai scazut decat as fi vrut sa fie, ma mira si oarecum ma amuza faptul ca mai exista, normal, si alte teorii evolutioniste, eu imi mai aduc aminte de alte patru, care nu starnesc nicio reactie. Ideea ca ne tragem din maimuta esta atat de revoltatoare? Sau pur si simplu faptul ca suntem creatie divina, fara niciun alt comentariu, trebuie sa ne intre bine in cap? Nu stiu. Insa o parte a problemei este ca cei care se leaga de aspectul asta ar trebui sa inteleaga ca teoria lui Darwin nu inseamna doar ca "omul se trage din maimuta", dupa cum teoria relativitatii a lui Einstein nu inseamna doar "E=mc2" (la patrat, adica). Trist, oricum.
Si incheiem cu rubrica mondenitati, sa fie toti bucurosi. Evident, personajul saptamanii este Raduleasca, cu scandalul din jurul panourilor publicitare antifumat alaturi de divortul care se pare ca se contureaza. Mda, campanie mediatica, eu asa zic. Un comentariu se impune, totusi. Mesajul de pe panouri apare sub imaginea destul de dezbracata a Mihaelei, care ne intreaba ceva de genu' "Nu ai nicio alta placere in afara de fumat?" "Pai ba da, imi mai place sa beau si sa fumez iarba" a fost reactia unui prieten. Coooreeeect...
Gata, ajunge. Hai ca mai vorbim...

Niciun comentariu: