miercuri, 8 aprilie 2009

Am si eu o intrebare

Ca majoritatea conationalilor, am si eu rate. Asta e, fara ele nu se poate. In fine, asta e o alta discutie. Ce vreau sa zice ca am facut eforturi, reusite de altfel pana acum, de a le plati la timp, sa evit probleme si batai de cap. Tocmai de aceea, nu mica mi-a fost mirarea cand am primit ieri prin posta o notificare conform careia sunt restant cu rata de luna trecuta la o anumita banca. Dau telefon pentru confirmarea platii, spun frumos numarul chitantei, apoi nenea cu care vorbeam imi spune ca da, plata ratei este confirmata, "dar asteptati putin... aveti restante deoarece nu ati platit valoarea completa a ratei, cea majorata". Reactia mea a fost ceva de genul "Haaa?!". Si nenea imi explica ca din decembrie, rata mea e majorata cu un euro, deci am de platit aia patru euro acumulati pana acum, plus penalizarile acumulate, bineinteles. Intrebarea mea "este" de fapt doua intrebari, si anume eu de ce nu am fost anuntat de modificarea ratei? Sau de ce nu am fost anuntat mai repede, nu dupa patru luni? Si a doua intrebare (care iata ca a devenit a treia), de ce in notificarea de restanta nu imi apare suma datorata, ci o suma echivalenta cu o rata plus penalizarile aferente? Ca ar cam fi o diferenta...

2 comentarii:

Adrian spunea...

vai ce oameni nasoli si bancherii astia. niciun pic de orientare spre client. chiar ii doare in paispe' de ce li se intampla clientilor...

adevarul e ca fiecare pluseaza pe o anumita caracteristica, in detrimentul celorlalte. comisioane scazute vs serviciile oferite, dobanzi mici vs restul costurilor, servicii de calitate la un pret mai mare... cam ca peste tot... rar gasesti pachetul complet.

in plus, depinde foarte mult de organizarea bancii, daca a fost candva de stat, daca e in totalitate romaneasca, daca a intrat la noi dupa o experienta internationala si multe altele care aduc dupa ele specificul fiecareia.

problema e ca de obicei ordinea prelevarii datoriilor este comisioane, dobanzi, principal... si automat apari cu restanta in CRB indiferent ce s-a modificat. Si din cate stiu eu din prima zi de restanta se calculeaza rata dobanzii majorata la suma restanta. noroc ca e doar un euro...

dar intrebarile tale cred ca vor ramane totusi fara un raspuns concret.

fallen spunea...

Cu multa intarziere, multumesc pentru explicatii.