miercuri, 20 octombrie 2010

Fetiţa

I-aţi văzut deja poza (urmează şi altele, sper că mai bune decât cea postată). Este în vârstă de 9 ani imediat, îşi schimbă blana pentru a intra în sezonul rece şi e al naibii de inteligentă. Este al doilea lup din haită, ierarhic vorbind, adică prima dintre femele (lupul beta, dacă preferaţi, alfa fiind liderul absolut). De fapt a fost, deoarece din păcate masculul alfa, "soţul" ei, a murit din cauze naturale acum vreo doi ani, şi de atunci a devenit extrem de nesociabilă. Nu mai tolera niciun membru al haitei, devenind agresivă, şi era stresată de aproape orice prezenţă umană, cu excepţia celui care o hrănea zilnic, aşa că a fost separată într-un spaţiu doar al ei, spaţiu amplasat lângă fosta ei "casă". Haita şi-a modificat ierarhia, însă majoritatea, dacă nu chiar toate seriile de comunicări (urletele ălea specifice) sunt iniţiate de Fetiţă. E ca o eminenţă cenuşie a găştii. Ea urlă prima, fiind imediat urmată de toţi ceilalţi lupi. O serie din asta durează undeva în jur de 30 de secunde, care pot fi foarte impresionante dacă te afli la doi metri de 14 lupi care "vorbesc".
Mi-a luat cam trei luni până m-a acceptat ca fiind o cunoştinţă (nu prieten, până la faza aia mai am de făcut vizite). Însă partea cea mai grea asta a fost. De acum încolo, răbdare şi timp să fie...
O precizare probabil necesară: Fetiţa este lup. Lupii NU sunt câini. Nici leii nu sunt pisici, nu? Ca atare, Fetiţa nu este dresată, şi nici nu va fi. Nu confundaţi noţiunile.
Încă o precizare: pe parcursul scrisului postării ăsteia, s-a luat curentul de vreo trei ori. Asta a început să se întâmple tot mai des în ultimele două săptămâni, penele durând între cinci minute şi aproape o oră. Mai bine stabiliţi nişte zile şi un interval orar în care se întrerupe "electrica", să ştim o treabă. O dată că s-a mai practicat metoda (e drept, mai demult, acum vreo dooj' de ani), şi măcar mi-aş putea şi eu închide PC-ul din timp, că dacă "puşcă" nu mă despăgubeşte nimeni.

2 comentarii:

Anonim spunea...

"Suspectu" = control de la minister, asa ca sunt rupta de oboseala, nu pot sa-mi dau seama inca la ce te referri, dar imi pare rau ca citesc cu intarziere povestea dulce-amara a Fetitei.
C

fallen spunea...

E rândul meu să îţi spun welcome back :)