duminică, 17 februarie 2008

Reguli

1. Regula exceptiei de la regula
Sunt considerat si ma consider un tip spontan, cu replici care nu se lasa asteptate, lucru care mi-a fost util sau nu (trebuie uneori sa imi dau seama ca fac parte dintr-un lant ierarhic in care nu eu sunt prima veriga...dar asta e alta poveste). Si putine sunt situatiile care ma lasa mut, dar ele exista, si va dau cel mai proaspat exemplu: ma intalnesc azi cu un prieten, care avea in mana o carja asortata la ghipsul (gipsul?) de pe picior. Nu ma pot abtine si il intreb, evident, cum a reusit performanta, iar el imi raspunde plictisit: "aaa, la ping-pong...". Si vorbea serios...
2. Regulile dinamicii coloanei vertebrale sub actiunea fortei vantului cu directii schimbatoare
Altfel spus, sunt multe cazuri in care esti sau te simti nevoit sa impaci si capra si varza. Insa cand incerci sa le manipulezi in propriul interes, in 90% din cazuri capra se va alia cu varza si ai rupt-o in fericire. Celelalte 10 procente sunt situatiile in care capra si varza cad de comun acord ca nici macar nu merita efortul de a se alia pentru a te invata minte, dar tot tu esti cel care a pierdut... Asta e un avertisment disimulat intr-o exprimare metaforica. Cine are ochi de vazut, sa vada...
3. Regula evitarii penibilului
Citez: "te rog intoarcete la mn, esti tot ce am mai frm pe lume, iartama, am nevoie de tn". Sunt convins ca tipa careia ii era adresat mesajul (probabil nu mai raspundea la telefon) a cazut pe spate...de ras. Sau nu?!
4. Regula "Do something"
Pai da, toata lumea comenteaza, dar nimeni nu face nimic pentru a indrepta situatia. Hai sa dau un exemplu si sa incep cu o chestie care ma deranjeaza. Asadar, atentie:
sa-i zic/sunt ai sai
nu-i zic
n-am nimic
m-ai surprins/mai vreau
s-au mutat/rosu sau negru
n-ai noroc
m-as duce
iarta-ma, intoarce-te (sic)
da-i si lui
Sunt doar cateva exemple, voi continua cu pluralele articulate (membri/membrii etc.) si apoi cu ce voi mai considera necesar. Nu mi-o luati in nume de rau, voi, ceilalti...

7 comentarii:

Adrian spunea...

am doua intrebari. nu neaparat arzatoare, pur si simplu de curiozitate.
1.regulile cui cu privire la ce?
2.exemplul de la regula 4 ce legatura are cu regula?

e noapte, e tarziu, poate nu m-am prins eu. dar poate nu trebuia sa ma prind. poate chiar avea o tinta anume postarea aceasta. sau nu?

fallen spunea...

Pai, regulile sunt ale mele, adica eu le-am "botezat" asa. Nu sunt reguli in adevaratul sens al cuvantului. Unele pot fi numite si norme de conduita, altele de bun simt...Am vrut doar sa le dau aerul de ceva...oficial, sa zic asa. Iar regula patru poate fi usor incadrata la reguli gramaticale, sau daca esti pretentios, "ortografie, ortoepie, punctuatie". Si am zis sa dau un exemplu ca poate vreunul care aterizeaza intamplator pe blog vede variantele corecte si macar le va folosi asa de acum incolo, chiar daca nu va sti de ce e asa si nu altfel. Iar, ca tot am vazut ca esti "green" in gandire, chestia asta am facut-o deoarece e usor sa postam articole despre poluare si sa ne dam cu parerea, dar cand e vorba de sadit vreun copac...Asa si cu gramatica asta, in loc sa ma leg de saracii oameni si sa ii fac sa se simta nu stiu cum (discutie anterioara, poate nu scrie corect dar ma bate la fizica cuantica), mai bine dau exemple si gata. Nu, nu este vreo trimitere sau vreo aluzie, am mai precizat asta. Pur si simplu mi-a venit...

fallen spunea...

PS pentru Adi. Am lansat ceva mai devreme o intrebare (mai multe, de fapt) ceva mai profunda. Ma asteptam sa-ti dai cu parerea, dar se pare ca nu te-am ninerit cu tema respectiva...Mai incerc, asta e.

Adrian spunea...

stiu intrebarea de care zici, cea legata de prietenul cel mai bun. ma mai gandesc.
voiam sa scriu atunci ceva, dar am sters din lipsa de coerenta.
mai fac zilele astea o incercare. nu va fi un raspuns incendiar, evident, dar macar clar sa fie.

fallen spunea...

Da, corect, asta era. Dar am rabdare. De raspuns sa inteleg ca esti multumit?

Adrian spunea...

bine-o fi acuma, ce sa zic eu. nu mai despic firul in 4 zicand ca degeaba dai tu exemple subtile, ca pana la urma cui nu-i pasa tot nu vede. trece peste cratimele tale mai ceva ca trenul.

in schimb proportia ta de reusita 90% contra, 10% pro... e totusi un pic pesimista si fatalista. daca stii sa iti joci cartile si sa manipulezi cum trebuie, faci o ciorbica de caprita cu salata de varza de ar sta matza-n coada :D

do something, do something... zici tu bine ce zici. dar toata lumea zice bine, ca doar romanul s-a nascut "poet".

fallen spunea...

Da, iti iese ciorbita si o mananci si zici ca e totul ok, pana incep indigestiile. Chestie de rabdare si de "viziune pe termen lung". In rest, eu ma simt bine scriind ceea ce scriu, si la urma urmei asta e unul din motivele pentru care blogul asta poate fi etichetat "personal". Cui ii place, ok, cui nu, iar ok, iar daca sunt unii care mai si invata cate ceva...mi-am depasit deja scopurile.