vineri, 27 februarie 2009

Ce ma deranjeaza azi

...este ca nu inteleg de ce biserica, nu, Biserica, nu isi vede de treburile ei bisericesti, crestine, ortodoxe, catolice si de care mai vreti voi, in schimb se baga in treburile astea asa, mai pamantesti, si nu oricum, ci la un mod...dezamagitor, asta ca sa nu folosesc totusi cuvinte mai tari. Si nu ma refer la cazurile cunoscute de toata lumea, cu preoti implicati in diverse activitati nepotrivite si in totala contradictie cu ceea ce reprezinta in fata noastra, muritori de rand (de la betii la avere si pedofilie, o gama larga de ocupatii extracurriculare...), ci la cazurile in care Biserica crede de cuviinta sa se implice la un nivel mai mare, institutional. Avem celebrele scandaluri intre ortodocsi si catolici, pentru cladiri si terenuri. Avem achizitii de terenuri si paduri. Mai sunt, nu mi le aduc eu aminte pe toate. Peste toate astea, circul nu era suficient de alert. Acum, Biserica considera noile pasapoarte biometrice lucratura necurata. Bai, treziti-va! Mai degraba le dau dreptate paranoicilor pasionati de teoria conspiratiei universale, care spun ca pasapoartele astea nu sunt decat inca un pas in directia monitorizarii complete a fiecarei persoane, decat sa ma agit ca seria pasaportului incepe cu fatidicul 666. Pai cum facem cu masinile, numerele de telefon, chitantierele, bonurile etc care contin numarul asta? Sa nu mai intreb de nenorocitii nascuti in 6 iunie 2006, sau, mai grav, 1966...
Mai bine ar incerca sa isi aduca aminte ce ar trebui sa faca pentru oamenii care sufera, sa le acorde sprijin si consiliere, si sa lase padurile in seama silvicultorilor, pasapoartele in seama organelor competente si asa mai departe. Eu zic ca ar fi mai bine.
Si, off topic, dar e strigator la cer, justitia romana face din nou dreptate impartial varand la inchisoare un infractor periculos, in etate de 80 de ani (ati citit bine), motivul fiind pur romanesc: o palma de pamant, motivul procesului intre acest criminal, pericol public, si sora-sa (care, ma scuzati, dar e proasta rau, dat fiind ca s-a ajuns pana aici). Sunt curios daca justitia va considera justa anularea detentiei pe motive medicale, motive pe care saracul om va dati seama ca le are, la 80 de ani...

6 comentarii:

Anonim spunea...

Gresesesti si Biserica, biata de ea. Pana la urma, e o institutie condusa de oameni, e mai grav cand anumite fapte sunt comise de ei in numele lui Dumnezeu, sau cand noi o confundam cu Batranelul, sau credinta. Ma rog, mai multe de discutat aici.

In fine, nici eu nu pricep de ce nu-si vad de treaba. Sau ba da, dar parca e prea peste tot acelasi motiv. :D

Anonim spunea...

Am uitat, cat despre justita romana... no comment. :-|

fallen spunea...

Asta e nasol. Am ajuns in faza de "no comment"...

Anonim spunea...

Mda, pai tot comentand nu rezolvam nimic. Sincer..

Fie facem ceva, fie comentam si ne obisnuim sa fim ignorati, fie nu mai comentam si tot suntem ignorati. De preferat ar fi prima varianta, doar ca dilema este CE?, urmata de CUM?, si asa mai departe, dar eu am ajuns sa o practic pe a treia. :(

Asta este, sunt si eu om, cu defecte cu tot.

Anonim spunea...

Abia acum am vazut ce am scris in primul comentariu. :D

Am vrut sa fie GRESESTE si Biserica. :D Cred ca ti-ai batut oleaca capul cu chestia asta. ;))

Scuze ca te-am umplut de comentarii aiurea.

fallen spunea...

Comentariile nu sunt niciodata aiurea:) Si m-am descurcat pana la urma, nu a fost chiar atat de dificil:)))