marți, 28 septembrie 2010

No hablar ingles (aşa ceva)

O colegă de serviciu, recent "apărută", încă în stadiul de adaptare cu noul loc de muncă, mi-a cerut zilele ăstea o documentaţie pe care i-am oferit-o cu plăcere. În engleză. Că în română nu există, sau eu nu am găsit până acum materialul respectiv tradus. Ea se uită uşor dezamăgită şi spune ceva de genul "Nu-i nimic, o bag în Google Translate...". Am sărit ca ars, respectiva opţiune nu se pretează sub nicio formă cu informaţiile foarte exacte din actele ălea, nu sunt permise greşeli sau traduceri "alternative". I-am spus că mai bine traduc eu totul, după care am întrebat dacă nu ştie suficientă engleză. Mi-a dat răspunsul ăla standard, "am făcut x ani la şcoală, dar am mai uitat". Neavând de lucru, întreb mai departe: "Franceză?". Nu. "Germană?". Nein. "Ăăăă...rusă?!". Niet. Alte limbi străine? Nu, doar engleza, făcută la şcoală etc. Cam puţin, zic eu, mai ales că astăzi, anglofil sau nu, te cam izbeşti de engleză peste tot. Tipa, începând să fie iritată, spune că îi ajunge până peste cap cât ştie. Iar eu, ca un nesimţit ce sunt, îi pun hârtiile în braţe şi îi spun "Perfect, atunci descurcă-te şi cu ăstea".
Poate că m-a cam luat valul, însă ce m-a...întristat, de fapt, este că fata are 22 de ani. Tânăra generaţie. Cu mentalitatea ei tânără cu tot. S-ar putea ca ea să fie o excepţie, să reprezinte o minoritate, însă cred că mă înşel.

4 comentarii:

Anonim spunea...

I'm back to thank you for your smart words. There are so many people who think they know so much just because they can pronounce the names of their favourite singers/songs and look down on the older ones who really studied and improved their English. I remember the fascination I had even for clothing labels just because they were written in English. Young people now have too much and think there is nobody smarter than them. Actually, the less they know the smarter they think they are.
Poor ignorant fools they are, which makes us smarter, wiser and (unfortunately) older.
Best wishes
C
PS: I'll be back...

fallen spunea...

As usuall, you're welcome here, with or without thoughts and/or opinions attached :)
Voi continua în română, deoarece cred că folosind engleza în contextul postării mele îi voi îndepărta exact pe cei cărora le-am dedicat postarea. Pe de altă parte, probabil exact ei nu vor citi nici postarea, nici comentariile :)
Da, ai perfectă dreptate în ceea ce ai scris. Şi e păcat. Sincer, am ajuns în faza în care nici măcar nu îmi mai dau seama a cui vină este că s-a ajuns aici (acum generalizez situaţia). Of, mă opresc aici, până nu e prea târziu!

Anonim spunea...

I'd rather see more photos of the marvelous tiger cub - English or no English.
Seriously, if you have more pics, please post them, I haven't seen anything cuter than that naughty feline face in a long time.
People disappoint sooner or later, animals - never.
C
PS If I'm too pushy, just say so and I'll behave :)

fallen spunea...

Nope, you're not pushy at all. I have only two more pictures with the little one; the pictures were taken on a hurry, in an inappropiate time an so on. I'll upload them anyway sometime this week.The good news about the cub is that he's healthy, in an excellent place and he'll stay there for a long time from now on.
About the people and the animals, hmmm, that's one of the many reasons I choose to work with animals rather than people:)