sâmbătă, 11 septembrie 2010

Weekend literar

Dap, din motive de vreme naşpa, adică nori, vânt şi o ameninţare constantă de ploaie care până acum, aproape ora 23.00, nu s-a materializat, am stat şi am citit ca nebunu', cu excepţia unei plimbări pe malul Crişului, că şi săracu' căţel are nevoie de mişcare şi aer curat.
Aşa că am terminat al doilea volum din trilogia lui Kerr, v-am spus de ea: Berlin Noir, volumul Criminalul din umbră. Autorul e foarte priceput în a descrie atmosfera din Berlinul anului '38, din punctul de vedere al unui om neatins de febra nazismului, care încearcă să îşi facă meseria neţinând cont de noile tipuri de piedici apărute în calea unei anchete poliţieneşti. Pe lângă dificultăţile evidente ce apar în cazurile de dispariţie, implicarea a diverşi membri de partid, a Gestapoului, Kripo-ului etc. şi insistenta propagandă antisemită care în perioada respectivă îi determina pe oameni să îi învinovăţească pe evrei pentru absolut orice problemă dublează problemele eroului nostru. Care are, ca orice detectiv particular care se respectă, un simţ al umorului foarte dezvoltat. Şi cinic. Fix cum îmi place mie.
Va urma un alt volum de Kerr, din păcate nu al treilea din trilogie (pe care încă nu l-am găsit), ci unul cu accente mai puternice pe istoria aceleiaşi perioade. Se numeşte "Pacea lui Hitler" şi vă voi povesti mai multe după ce-l voi citi.

Niciun comentariu: