sâmbătă, 8 martie 2008

Despre cruci, pentagrame si ale simboluri

Sa incepem cu inceputul. Nu m-am simtit niciodata frustrat ca traiesc intr-un oras care nu are un simbol propriu. Ca sa fiu sincer, credeam ca Cetatea este simbolul orasului, acum am aflat insa ca nu este un simbol oficial. Si, deoarece orasul trebuie sa aiba un simbol, iar Eifellul, Big Benul, Statuia Libertatii au fost deja luate, edilii nostri s-au gandit la, normal, cruce. S-a scris pe blogurile oradene tot ce se putea scrie, incepand cu momentul, total nefast, in care Primaria vrea sa cheltuiasca o suma destul de mare care ar putea avea muuulte alte destinatii, si terminand cu alegera crucii drept simbol (mica ironie a fost faptul ca au fost pe forumuri si exprimari care au folosit, citez, "violenta de limbaj", in referiri despre simbolul crestin al crucii. Exista un mic paradox aici...Dar nu asta e important). Sunt de acord ca nu e momentul potrivit; sunt de acord si ca simbolul nu e potrivit (locatie, minoritati religioase, lipsa de originalitate etc). Eu zic ca, daca tot este o suma alocata pentru chestia asta, mai bine s-ar renova Cetatea. Insa, si aici ajung la comentariul care m-a revoltat, exista cel putin o persoana (am vazut doar acest comentariu) care nu e de acord cu crucea, insa nici cu cetatea, care are forma unei pentagrame, evident, sataniste. Cetatea, asa cum apare desenată pe diverse chestii, imi aduce mai mult a pentagon cu niste excrescente prin colturi. Si pentagrama nu este (doar) simbol satanist. Si in niciun caz in contextul discutiei. Daca veni vorba, va pot spune unde am vazut cele mai multe "simboluri sataniste" la un loc: in desenele copiilor din clasele primare, cu muuulte stelute pe cer, stelute cu cinci colturi... Si sunt convins ca ati jucat si voi jocul de-a dreptul diavolesc "poti desena o stea fara sa ridici creionul de pe hartie". Eu unul da...Si steaua avea intotdeauna cinci colturi.
Care e de fapt ideea: e bine ca exista opinie publica. Nu e bine cand parerile nu sunt pertinente. Nu e bine cand nu iti dai seama ca parerea ta nu este pertinenta. Dar asta deja nu e vina ta...

Niciun comentariu: