joi, 27 martie 2008

Semn de viata

Azi am supravietuit (vezi articolul anterior), cu toate ca a fost palpitant la un moment dat. Insa problema era un teenager cu un scuter, asa ca m-as fi descurcat oricum, zic eu.
In alta ordine de idei, am avut aseara o discutie care a degenerat un pic, deoarece a ajuns la o problema care mi-a dat de multe ori batai de cap. In esenta, nu am fost si nu sunt de acord cu generalizarile si cu aruncarea in aceeasi oala a diverselor categorii de oameni. Cunosc blonde destepte, am avut de-a face cu politisti inteligenti, dar si cu medici idioti de-a dreptul, am intalnit tarani (in adevaratul sens al cuvantului) cu mult bun simt, dar si arhitecti care scuipau degajat pe jos, m-am imbatat cu tigani (au facut ei cinste...) si am ajuns acasa cu banii si cu mobilul la mine, dar am "luat teapa" de la prieteni mai deschisi la piele, am discutat filosofie cu rockeri si m-am lovit de un zid de ignoranta si prejudecati ale unui tip care asculta doar muzica culta (nu stiu exact de ce, nu am aflat daca era pe intelesul lui sau era doar o fitza mai stilata), am un vecin manelist super simpatic si de treaba, alaturi de un student care se crede buricul pamantului (probabil datorita varstei specifice, ca alte motive nu ar avea), si exemplele pot continua. Asa ca sunt in continuare adeptul sloganului "un nu hotarat generalizarii", precum si un contestatar al zicalei "haina face pe om". Ca am experimentat, si m-am imbracat cateva zile la rand cu tot ce am prin casa, de la uneori necesarul costum (pentru ocazii unde se impune eticheta), trecand prin tinuta casual si ajungand la extreme de genul "tricou cu morti". Constatarea a fost ca IQ-ul meu nu a variat cu niciun gram(:))), nici comportamentul. A variat perceptia celorlalti, dar asta este deja vina lor. Si o persoana care ma judeca dupa ce scrie pe tricoul meu, si nu dupa discutii, imi pare rau sa o spun, dar ma lasa cam indiferent... Da, stiu, eu am de pierdut, ca iar m-am trezit sa inot contra curentului. Dar mai sunt cativa ca mine...

2 comentarii:

Adrian spunea...

absolut adevarat ceea ce zici tu. si chiar nu tin sa te contrazic.
dar...

asta se intampla cand nu ai timp sa cunosti un om: il judeci dupa stereotipul in care il poti incadra cel mai usor, si mergi mai departe.

adevarul e ca parca stereotipurile s-au nascut deoarece "marea majoritate" a indivizilor din acea categorie are anumite trasaturi comune pe care le generalizam. ca pot exista exceptii sau o "mare minoritate" destul de numeroasa care sa aiba alte trasaturi decat genericul... e la fel de realist.

ca e deranjant sa fii judecat asa, sunt perfect de acord, dar acuma sa nu-mi spui ca nu judeci la randul tau. ca intri cu mintea deschisa intr-o discutie si vrei sa iti formezi opinia corecta, de acord.

dar e in natura umana sa faci presupuneri in general si apoi sa incerci sa le verifici. ca partea cu verificatul nu mai apare uneori... aici e buba.

fallen spunea...

true. si incerc sa nu judec, din cate am observat, cand cunosc o noua persoana, exista prima secunda de "labeling", care e oarecum normala, sa stiu cum sa incep discutia. dar sunt constient de asta, si trec rapid la urmatoarea faza. nu contest ca exista si cazuri cand aparentele nu au inselat, dar am incercat sa ma conving de asta.