marți, 18 noiembrie 2008

Calitati, defecte, vicii. Ce facem cu ele?

Cu totii avem cel putin o calitate si cel putin un defect. De calitati ne folosim, iar defectele incercam sa le ascundem. Asta daca le constientizam. Sau daca nu cadem in extrema cealalta, si le etalam cu "lipsa de complexe". Exemple: baietii "stie" fetele care arata hot, beton sau cum li se mai spune acum, si se imbraca in consecinta. Iata o calitate folosita si utila, mai ales daca nu e singura... De partea cealalta, avem fetele care arata cum arata - burtica, celulita si vergeturile astea... - si la fel, se imbraca in consecinta (ascunderea defectelor) sau nu au complexe si le etaleaza in toata "splendoarea". Mda, complexe... Eu as zice ca e o greseala, si nu neaparat de ordin estetic, ca treci peste asta, ci de ordin psihologic. Din pacate, prima impresie conteaza in peste 90% dintre cazuri, iar in cazul unei astfel de fete, prima impresie este cam dezastruoasa. Plus ca te gandesti ca arata asa deoarece ii e lene sa ia masuri, sau a luat masuri, dar degeaba. Valabil si pentru baietii care isi etaleaza cu mandrie burta de bere, obtinuta in timp si cu mari sacrificii.
Defecte de care nu suntem constienti... Vorbim si scriem cu dezacorduri, cu cratime puse arbitrar, cand stim ca ar trebui ca in cuvantul ala sa existe o liniuta, dar nu stim exact unde, si cu virgule folosite intre subiect si predicat in special. In schimb, exista riscul sa fii catalogat "nerd" sau sa se considere ca te dai destept daca vorbesti corect. Asta e...
Preferintele muzicale sunt iar cu doua taisuri. Rockerii beau si fac scandal, rapperii is cu drogurile si cu femeile usoare, manelistii fac tot ceea ce fac rockerii si rapperii si in plus sunt inculti... Paranteza, m-au distrat intoteauna cei care "recunosteau" ca asculta manele, dar numai dupa ce au baut cate ceva. Nu stiu pe nimeni care sa fi recunoscut ca dupa trei beri asculta Vivaldi. Sau ca sa asculti manele trebuie sa fii ametit? Don't know...
Vicii. "Fumez, dar mama nu stie". "Am ajuns aseara cam ametit, noroc ca nu s-a prins tata". Aham, s-o credeti voi. Plus ca oricum vor afla/te vor prinde, mai repede sau mai tarziu.
Am ales exemplele aiurea, nu am dorit sa ofensez pe nimeni. Asadar, avem calitati, defecte si vicii. Ce facem cu ele?

4 comentarii:

Asibaris spunea...

Putem încerca a "repara" defectele, putem să ne cultivăm calităţile, putem trăi cu gândul "Eu nu am nimic, lumea are ceva"... Nu ştiu.
Nici nu ştiu dacă avem ce face cu ele. Adică sunt de la mama natură calităţile, defectele şi viciile.
Părerea mea este că pot fi folosite atât împotriva noastră cât şi spre binele nostru (- ce stereotipic sună).

Apoi mă mai întreb ce vrea să fie una şi alta? Ce e în realitate calitate şi ce este defect? E destul de abstract. E problema aceea că toate sunt man invented, iar în aşa ceva eu nu am încredere. Hai că deja deviez de la subiect. :)

fallen spunea...

Prea multe optiuni, sau prea putine. Notiuni abstracte greu de manipulat. Prea multe variante si variabile. Ajungem sa deviem de la subiect, intr-adevar. Tema este una de discutii de ore intregi, nu una de post scurt si commenturi la fel. Incerc sa nu mai fac:)

Asibaris spunea...

Ba nu, chiar te-ncurajez să o mai faci. :)

fallen spunea...

Ok, I'll try...