vineri, 14 noiembrie 2008

Nu ma las...

Am repetat azi pentru a mia oara discutia la care se pare ca eu si doi dintre prietenii mei ajungem inevitabil. Ca de ce ma tot leg de greseli de tipar din ziare si de la TV. Si pentru a mia oara, argumentul meu e acelasi: pentru ca lumea citeste ziare si se uita la filme, nu mai citeste carti si cu atat mai putin nu acorda atentie gramaticii. O gramada de personalitati publice ne demonstreaza zilnic ca poti ajunge sus si daca vorbesti sau scrii mai...aaaaa... hai ca v-ati prins ce vreau sa spun. Asadar, daca si in cele mai citite/vizionate "mass-medii" se scrie incorect, atunci cum puii mei se revolta unii si altii ca oamenii sunt tot mai becalizati ? (cred ca tocmai am inventat un cuvant. Bravo mie!).
Si putin ma intereseaza ca cei vizati sau cei responsabili nu imi citesc blogul, pierderea a a lor, si in al doilea rand, de data asta cu modestie, sunt citit de alti bloggeri, care poate au sau preiau si ei initiativa, si tot asa, reactie in lant sau principiul dominoului, poate schimbam ceva.
Oricum am constatat si cu alte ocazii ca romanii nu se mai pricep doar la fotbal si politica, ci la absolut orice. Exemplu obiectiv: recentul LHC si sfarsitul lumii, cu gauri negre cu tot. Exemplu subiectiv: teoria lui Darwin (recunosc, o slabiciune de-a mea) si discutia cu unul contra, care imi aducea argumente bine intemeiate (mda). M-a cam luat valul atunci, si am intrat in detalii putin, i-am pomenit pe Malthus, pe Wallace si pe Huxley, ca de ei mi-am adus aminte asa la repezeala, si omul meu a ramas initial blocat, dar si-a revenit si mi-a mai servit odata aceleasi argumente, dar in alta ordine...Sa fim seriosi. E foarte simplu, nu e nicio rusine sa nu le stii pe toate, dar e pacat sa nu recunosti asta si, cand ai ocazia si daca ai dorinta, sa taci si sa-i asculti pe cei care stiu. Dar e greu, ca avem si mandrie, si orgoliu, ne mai si supraapreciem un pic, ne mai zice mama ca suntem cei mai frumosi si inteligenti si gata. Fuck all that...
Hai ca ma duc sa fumez. Tigari, vreau sa spun, ca sunteti dintr-aia ce interpreteaza repede.

4 comentarii:

Asibaris spunea...

Nu, chiar nu ai inventat cuvântul, l-am mai auzit pe undeva şi l-am mai folosit şi eu de vreo câteva ori... :D (becalizii)

Unii oameni nu pot să tacă. Tăcerea, pentru ei, este un punct slab, un semn de necunoaştere totală. Aceştia preferă să spună o prostie şi apoi să fie corectaţi decât să nu spună absolut nimc (nu-i înţeleg, dar... convieţuim). Eu încerc să bag chestia asta în capul unui bun prieten de vreo 4 ani, dar nu mi-a mers. Iar aceeaşi personă recunoaşte că admiră persoanele care ştiu să tacă. Poţi spune că deja se transformă într-o dependenţă această mică "vociferare". :-)

fallen spunea...

Becalizi...imi place! Despre restul, e corect. Aveam si eu un prieten de genul asta (de fapt il mai am , dar e in alt colt de tara acum), si ne distram toata gasca cu el, provocandu-l la discutii care ne depaseau si pe noi...

Asibaris spunea...

Măi, adevărul este că poţi "fura" destul de multe de la un astfel de om.
În necunoaşterea şi disperarea sa, poate debita multe bune şi multe rele. :)

fallen spunea...

Foarte adevarat, sursa de inspiratie cu acte in regula:)