miercuri, 10 decembrie 2008

De tinut cont pe viitor

53,5% dintre elevii de clasa a VIII-a sunt semianalfabeti, mai exact stiu citi, dar nu inteleg informatia citita. Peste cativa ani, daca voi continua cu blogul, va trebui sa scriu folosind doar propozitii simple si bogat ilustrate. Cu poze. Multe.
Pe de alta parte, nu cred ca sunt pe targetul respectiv, dar o masura de siguranta nu ar strica, nu?

5 comentarii:

Asibaris spunea...

Hai, hai, nu cred că-i cazul să exagerăm.
Viaţa nici nu începe în clasa a VIII-a. ;)

fallen spunea...

Crezi ca am exagerat? Poate, insa e un subiect care ma "roade" de mult timp. Obiectiv, statistica asta tot nu suna bine.

Asibaris spunea...

Poate nu-ţi aduci aminte, dar perioada a VI-a - a VIII-a este una destul de dificilă pentru adolescenţi. Eu-mi aduc aminte de mine.
Spre ruşinea mea, nu am citit nicio carte până în clasa a V-a, iar după ce am citit-o pe prima ("Fram, ursul polar") nu m-am mai atins de nimic până în a VII-a - a doua a fost "Căpitan la 15 ani" :)). Şi pe lângă asta, eu am tocit, oarecum, adică nu învăţam chiar ca pe poezie, dar un termen necunoscut nu reprezenta un impediment pentru mine, mergeam mai departe. Abia când am trecut am a VIII-a, mi-am dat seama că nu mai merge aşa, şi am început să vreau a înţelege lecţiile, şi am început cu istoria. La început stăteam câte două ore să-nvăţ lecţia. Dar atât de bine încât şi la ora actuală le mai ştiu, nu 100%, dar în proporţie de 80% le ştiu sigur. :)
În fine, la ce vreau să ajung eu prin exemplul ăsta personal, zi-mi şi mie câţi sacrifică cel puţin două ore din timp pentru o lecţie? Şi să iei în considerare că nu este doar una, sunt în jur de 13. Iar în afară de asta, profesorul este nu ştiu cum, sau obiectul este aiurea, sau există copii care nu-s interesaţi de nimic, şi tot aşa. Şi, hai să fim realişti, E PREA MULTĂ MATERIE!!!
Ce-i drept, cu timpul, am ajuns să stau în jur de 15 minute la lecţie, dar m-am ţinut de treabă. Şi nu vreau să sune ca laudă, dar câţi sunt ca mine? Adică, câţi ar fi dispuşi să facă ceea ce am făcut eu?
Păi în clasa a VIII-a, cumulat, am ieşit şi eu la un suc* ca omul cred că vreo două săptămâni, din câte or fi.

Oricum, lăsând la o parte exemplul meu, gândeşte-te că sunt oameni pasionaţi de ceva. Dacă există interes, nu se poate să nu citeşti ceva şi să nu-ţi dai silinţa să-nţelegi.

*"Pe vremea mea" :) aşa era, acum cred că se pune problema de stat pe messenger sau pe hi5 sau pe mai ştiu eu ce alte site-uri de doi bani.

fallen spunea...

Wow, ca m-ai asaltat cu informatie, de nici nu stiu cu ce sa incep.
Mai tin minte cum era in clasa a opta. Fara prea multe amanunte, am invatat si m-am distrat, aveam timp pentru amandoua. Nu stiu cum, dar mi-a iesit faza. Materia a fost intotdeauna prea incarcata, si atunci, si acum. Insa macar notiunile de baza daca raman, e ceva. Prin asta intelegand inclusiv notiunile gramaticale de baza.
In plus, cand eram mai marisor, am facut o facultate cu dubla specializare, profesorii sustinand pana la licenta ca specializarea lor este prima ca importanta. Iti dai seama distractie, nu?
Asa ca pot spune ca am facut si eu unele sacrificii, in privinta timpului liber si a distractiei, ca ce alte probleme mai avem pe atunci? Ca acum nu ma ajuta cu nimic(vorbesc de job, de salariu) este o alta poveste.

Asibaris spunea...

Eşti de acord cu mine că are o importanţă foarte mare şi educaţia pe care o primeşti acasă?
... mai toţi copiii din zilele noastre sunt crescuţi de bone. :(
Şi nu dau vina pe părinţi - cel putin nu toţi. Unii au timp, dar n-au banii, alţii n-au timp, dar au bani. Cei care nu au timp, mai lucrează pe undeva part-time, şi tot angajează o bonă, cei care au bani tot angajează o bonă.
Nu ştiu dacă are vreun rost să cautăm un ţap ispăşitor, dar eu sunt optimistă şi spun că mai este timp după clasa a VIII-a să înţelegi texte, sau să-ţi dai interesul pentru şcoală.. (tot textul ăsta este a propos de faptul că-ţi pasă sau nu de ce ai în cap, dacă-ţi pasă sau nu că eşti o "formă fără fond", eu spun că totul porneşte de la cei 7 ani de acasă, şi a propos de faptul că ţie ţi-a păsat)

Depinde şi de la om la om. Unul e mai inteligent ca altul, aşa că nu depinde numai de voinţă sau de cât timp sacrifici, este vorba şi de capacitate aici.