joi, 11 decembrie 2008

Decenta masurata in bancnote

Salariu decent, pensie decenta, alocatie decenta, bani decenti. Ce naiba mai este si tampenia asta total subiectiva? "Cam la ce salariu v-ati gandit?" "Pai, unul decent...". OK, pentru mine decent inseamna sa nu renunt la cele trei cine saptamanale la restaurant, la caviarul de duminica, de obicei comandat prin vreo locatie dintr-o statiune de vacanta din tara sau de pe-aproape, sa imi pot plati fara probleme ratele la al doilea BMW si la apartamentul nou, si sa pot pune si ceva deoparte, pentru vremuri grele, ca uite, ne-a lovit criza si cine stie ce urmeaza. Plus ca vreau anul viitor si un copil, si astia sunt mari consumatori financiari.
Ma angajati?
Aaa, nu imi dati decat 1000 RON? Fara bonuri de masa ? Hai ca-s buni si astia pe moment....

5 comentarii:

Asibaris spunea...

Măi, să ştii că e o întrebare foarte bună.
Chiar aşa, ce înseamnă salariu decent? :)))

fallen spunea...

Asta as vrea sa aflu si eu, dar nu din punctul de vedere al angajatorilor, ci al angajatilor. Pentru tine ce ar insemna? :D

Asibaris spunea...

Pentru mine ar însemna bani pe care-i pot folosi să-mi plătesc chiria, întreţinerea, mâncarea, internetul (cablu nu am, nu mă uit la televizor), bani de concerte sau teatru şi de mai ieşit ştiu şi eu pe unde la o cafea, un ceai, un suc, sau ceva de genul ăsta. Iar toate astea în decursul unei singure luni. :D
Dacă se poate mai mult, e bine, dacă nu, tot e bine. :))
Se vede că-s încă pustoaică, dar eu cu aşa ceva stau în capitală. Alte nebunii nu fac. Şi mi-e suficient. Iar dacă e ceva ce vreau să-mi cumpăr neapărat, renunţa la un concert, sau la un teatru şi îmi cumpăr acel ceva, sau invers. Sunt destul de flexibilă şi capabilă de făcut "sacrificii" :). Nu-s înnebunită după bani, nu încă, and not ever, I hope. :)
Dar pentru tine ce ar însemna?

fallen spunea...

Neee, ai raspuns la intrebare, insa voiam sa stiu o suma concreta: 300, 500, un milion de euro...
Pentru mine, pai tot cam pentru ce ti-ar trebui si tie (as spune basic needs), la care mai adaugam o rata si multe carti care sunt al dracului de scumpe, noroc ca nu se prea cumpara si le gasesc si mai tarziu. Personal, la vreo 4-500 de euro nu as mai prea comenta. Insa am impresia ca, odata ajuns acolo, mi-ar trebui 600, apoi 800... Cel putin asta e mecanismul pe care l-am observat in jurul meu.

Asibaris spunea...

Dar şi normal, de ce ai mult, de ce vrei şi mai mult. :)
Dacă-mi cumpăr o carte, de ce să nu-mi pot cumpăra şi două? :))
Măi, o sumă concretă... nu ştiu, 1000 €? E prea mult spus?... Sau, hai mai merge şi fără 200€. Pe aici să bată suma, 700, 800, 900, 1000€ :D. (eu am luat în considerare faptul că stau în Bucureşti, unde sunt preţurile destul de ridicate, dacă stai singur, dar dacă aş fi împreună cu cineva - să-i zicem un significant other - nu m-ar deranja 500€)