marți, 16 decembrie 2008

Despre hobby-uri

Da, fiecare are macar cate unul, indiferent daca acesta este shoppingul sau descifrarea tainelor mecanicii cuantice, sau colectionarea a te miri ce. Exista hobby-uri costisitoare si hobby-uri aproape gratuite. Apoi, sunt cele care necesita vreun spatiu sau vreun echipament special, cele accesibile oricui si oriunde etc. Clasificarea lor este, dupa cum vedeti, mai dificila decat pare la prima vedere.
Clasa noastra politica, asta noua, are ca hobby luarea la misto a analistilor politici. Ca ceea ce se intampla post-alegeri nu cred ca a fost prevazut de niciunul. Mi-i inchipui pe noii nostri alesi stand la o cafea si o tigara, chicotind si vorbind intre ei, ca niste elevi in ultima banca, pregatind vreo noua "minunatie": "Hai, mai, sa facem asta, pariu ca nu se asteapta nimeni!"
Mie imi place sa citesc si sa desenez. Prima activitate a devenit tot mai costisitoare (nu iau in calcul bibliotecile, nici ebookurile), si e cronofaga, dar reusesc sa ma mentin. A doua e o modalitate de relaxare, echivalentul mazgalelilor facute in scoala pe ultimele pagini ale caietului, poate la un nivel ceva mai ridicat.
Dar voi, ce faceti cand nu faceti nimic?

4 comentarii:

Asibaris spunea...

Oricat de simpla este intrebarea asta, pentru mine nu este. Eu mereu am avut perioade si perioade, o perioada jucam sah, dar am jucat mult si cu oricine, imi luam si tabla dupa mine la scoala, mergeam cu dirigintele meu la biblioteca si jucam amandoi, chiuleam si eu, mai chiulea si el. Inainte de asta a fost muzica - dar, vorba aia, la cine nu a fost? Dar nu doar in sensul sa o ascult, dar sa-i "studiez" minunata istorie si evolutie. Totul a inceput cu metalul si la lasat unde ma vad acum: melomanie. Apoi cititul nu stiu daca-l pot numi hobby, pentru ca nu o fac mereu, nu am mereu rabdarea si starea necesara, dar si cand am avut, m-am inchis in casa si altceva in afara de muzica in surdina, citit, bautura si mancare nu mi-am permis (da, nici macar un necesar dus, sau curatenie in camera, nimic). Dar o astfel de aventura nu m-a tinut niciodata mai mult de o saptamana - ma refer la extremism, ca am avut un an bun in care citeam carte dupa carte. In fine...
Apoi a mai fost Salvador Dali. Nu stiu tot ceea ce se poate despre dansul, pot spune ca personalitatea sa ma fascineaza pe zi ce trece, pe masura ce-i recitesc jurnalul..
Pe lana toate astea, sunt si cinefila. In ultima perioada, de cand sunt in capitala, nu prea am avut chef de filme, nu-mi pot imagina de ce. Ca o mica paranteza, de cand sunt in capitala n-am fost in stare de nimic. I hate the place. Revenind la hobby-urile mele..Filmele.. Imi plac aproape toate. Consider ca si cele mai idioate filme - iar aici ma refer la cele americane, desi nu toate sunt cu adevarat stupide :) - isi au rostul lor. Cand ma simt foarte obosita imi mai caut ceva care pur si simplu sa ma relaxeze, ceva cum ar fi genul asta de filme (dar, totusi, tin sa mentionez ca nu ma uit chiar la toate, like American Pie).
Si mai sunt multe astfel de momente, sau, cum le zici tu, hobby-uri. In momentul de fata, ma voi repeta, de cand am ajuns in Bucuresti, nu imi mai place nimic. Altceva in afara de facultate nu are niciun sens.

Asibaris spunea...

ps: mi se pare mie, sau commentul meu este putin mai mare decat postarea ta? :D
Imi cer scuze.. ;))

fallen spunea...

Nu face nimic, oricum devine un obicei:D. O sa incerc sa scriu un post de o propozitie, la care sa lasi un comment luuuuung de tot:)))
La modul serios acum, thanks pentru raspuns. Comentarii, deocamdata nu.

Asibaris spunea...

Comentariile lungi au devenit, intr-adevar, un obicei la mine. Promit sa ma las de sportul asta. ;)) Prea exagerez. Cat poti avea de spus?? :)))