miercuri, 17 decembrie 2008

Tematica

Am scos de la naftalina micul brad artificial pe care-l folosesc din ratiuni ecologice, financiare si de spatiu (adica lipsa lui). Am gasit si accesoriile, beculete, globuri & beteala, si mi-am adus aminte de Craciunurile de mai demult, din copilarie, la care multe dintre globuri au fost martore. Mai putin cele sparte accidental. Si, brusc, m-a (re)strafulgerat o intrebare: de ce sunt oameni care cumpara in fiecare an globuri si beteala? Adica nu sunt ca mine si ca altii pe care ii stiu, care inlocuiesc doar "pierderile"? Insa am aflat si raspunsul, care, sincer, nu mi-ar fi trecut prin cap. Pai cumpara anual globurile care sunt trendy! Exista un brad-fashion, care se schimba de la an la an. De exemplu, anul asta se poarta globuri albe in combinatie cu violet, argintiu sau roz.
Asta a fost momentul in care am admis ca sunt conservator in unele privinte. Deoarece, daca s-a ajuns aici, nu mai este mult pana cand Mos Craciun va fi obligat de tendintele modei sa-si schimbe traditionalele haine rosu/alb.
Urmand aceeasi linie de gandire in perspectiva, va dati seama ca "ouale rosii de Paste" va deveni doar o expresie perimata, iar traditionalul snur de martisor, in aceeasi nefericita combinatie de alb si rosu, este condamnat din start.
Prefer sa raman la bradul meu demodat cu globurile sale out-of-trend si sa astept cu nerabdare cum prietenii mei cu tendinte metrosexuale se vor uita chioras la el si-mi vor spune compatimitor/ironic "mai, e frumos bradul tau..."

3 comentarii:

Asibaris spunea...

Mi se pare că exagerezi puţin în ceea ce priveşte mărţişorul. Cel mult se va schimba şnurul, aşa cum a fost până acum - ba va fi mai gros, ba din nu ştiu ce material de fiţe şi aşa mai departe, dar nu prea cred că se vor schimba culorile. La fel şi cu Crăciunul. Se schimbă globurile, nu se schimbă Moşul.
A propos de Moş, nici nu-mi aduc aminte că noi, românii, credeam în Moşul îmbrăcat cu nu ştiu ce haine cu alb şi roşu. Îmi aduc aminte un desen dintr-o carte destul de veche, îl ilustra pe moşul cu părul şi barba sură, cu nişte pantaloni, roşii, poate, nu mai reţin pantalonii exact, ghete negre şi o bondiţă.. Eu aşa-l ştiu pe Moşul românilor, apoi... mai bine tac. Ai prins ideea.

fallen spunea...

Exagerarea a fost intentionata, si sper sa ramana exagerare. Cat despre Mos, il stiu doar pe ala clasic, haine rosii, ghete negre, par si barba alba, grasut, rosu in obraji etc.

Asibaris spunea...

În cazul ăsta, greşeala mea. Îmi cer scuze că nu am sesizat sarcasmul.